Перелік питань до екзамену
з основ логопедії
1. Розкрити значення мовлення в житті людини. Порівняти поняття «мова» та «мовлення». Визначити основні функції мовлення.
2. Пояснити різницю між експресивним та імпресивним мовленням. Охарактеризувати види мовлення.
3. Охарактеризувати будову мовного апарату. Скласти артикуляційний профіль.
4. Охарактеризувати мовні порушення дошкільників. Пояснити, чим відрізняється мовне захворювання від вікової специфіки мовленнєвої діяльності.
5. Показати системність та комплексність обстеження дітей з вадами мовлення. Навести приклади вправ.
6. Назвати етапи послідовної корекційно – логопедичної роботи над неправильним звуком. Детально охарактеризувати підготовчий етап. Навести приклади вправ.
7. Довести важливість артикуляційної гімнастики в процесі логопедичної роботи. Порівняти статичні і динамічні вправи. На яких етапах роботи ви зможете їх використаи?
8. Доведіть важливість ігор та вправ для формування фонематичного слуху. Де і як ви зможете їх використати?
9. Охарактеризувати способи постановки звуків, що використовуються в логопедичній практиці. Навести приклади.
10. Розкрити особливості та послідовність автоматизації поставленого звука. Навести приклади ігор та вправ.
11. Дати поняття про дислалію як найбільш поширену мовну ваду серед дошкільників. Назвати причини виникнення та різновиди функціональних дислалій.
12. Розкрити особливості логопедичної роботи з дітьми – дислаліками. Охарактеризувати індивідуальні і групові заняття, роботу в повсякденному житті.
13. Охарактеризувати механічну (органічну) дислалії. Навести приклади можливих дефектів у будові артикуляційних органів.
14. Довести необхідність комплексного підходу до дитини з механічною дислалією. Назвати спеціалістів, які прийматимуть участь у корекційній роботі.
15. Описати сигматизм свистячих звуків. Порівняти механізм утворення свистячих звуків.
16. Охарактеризувати види сигматизмів свистячих звуків.
17. Розкрити особливості та послідовність корекційної роботи при міжзубному сигматизмі.
18. Дитина говорить [дима], [тобака] замість [зима], [собака]. Визначити вид мовного дефекту, спланувати роботу підготовчого етапу.
19. Порівняти механізм утворення шиплячих звуків. Охарактеризувати різновиди сигматизмів шиплячих звуків.
20. Пояснити різницю між сигматизмами і парасигматизмами. Описати основні способи постановки шиплячих звуків.
21. Дитина говорить [масина], [зовтий]. Визначити вид мовного дефекту. Описати послідовність роботи.
22. Дитина говорить [фапка], [вук], [кофик]. Визначити вид мовного дефекту. Описати послідовність корекційної роботи.
23. Описати механізм утворення звука [р]. Охарактеризувати різновиди ротацизмів.
24. Описати основні способи постановки звука [р].
25. Розкрити особливості та послідовність корекційної роботи при відсутності у мові звука [р].
26. Опишіть особливості та послідовність корекційної роботи при спотвореній вимові звука [р] (бокова, горлова, носова вимова).
27. Дитина говорить [либа], [колова]. Визначити вид мовного дефекту. Спланувати корекційну роботу.
28. Пояснити поняття «ламбдацизм». Описати механізм утворення звуків [л], [л’]. Назвати різновиди ламбдацизмів. Описати способи постановки звука [л].
29. Дитина говорить [йампа], [пайка]. Визначити вид мовного дефекту. Описати послідовність корекційної роботи.
30. Описати різновиди неправильної вимови піднебінних звуків. Механізм утворення звуків [к], [ґ]. Розкрити особливості та послідовність корекційної роботи.
31. Пояснити поняття «гамацизм», «хітизм». Описати механізм утворення звуків [г], [х]. Спланувати корекційну роботу.
32. Довести, що звук [й] займає особливе положення серед приголосних звуків. Описати особливості та послідовність корекційної роботи при йотацизмах.
33. Охарактеризувати дефекти дзвінкості приголосних звуків. Описати механізм утворення дзвінких звуків.
34. Описати послідовність корекційної роботи при дефектах дзвінкості та можливі прийоми постановки дзвінких звуків.
35. Охарактеризувати дефекти твердості і м'якості приголосних звуків.
36. Охарактеризувати дизартрію як системне порушення мовлення. Порівняти дизартрію і дислалію.
37. Описати напрямки корекційної роботи при дизартрії. Навести приклади вправ.
38. Охарактеризувати стерту форму дизартрії. Розкрити особливості роботи вихователя з дітьми, що мають стерту форму дизартрії.
39. Дати поняття про ринолалію як одне з найскладніших мовних порушень. Назвати причини та види ринолалії.
40. Охарактеризувати відкриту ринолалію. Описати зміст логопедичного впливу на дитину з відкритою формою ринолалії.
41. Охарактеризувати закриту ринолалію. Визначити зміст логопедичного впливу на дитину з закритою формою ринолалії.
42. Охарактеризувати фонетико – фонематичне недорозвинення як системне порушення мовлення.
Практичні завдання
1. Підібрати вправи для розвитку мовного дихання та голосу.
2. Підібрати ігри і вправи для розвитку фонематичного слуху. Скласти фрагмент заняття.
3. Підібрати вправи для обстеження словникового запасу.
4. Підібрати вправи для обстеження граматичної будови мови.
5. Підібрати ігри та ігрові вправи для розвитку дрібної моторики рук. На яких етапах роботи ви зможете їх використати? Скласти фрагмент заняття.
6. Підібрати словниковий та ігровий матеріал для автоматизації звука [з]. Скласти фрагмент заняття.
7. Скласти порівняльну таблицю артикуляції звуків [с] і [ш].
8. Підібрати словниковий та ігровий матеріал для диференціації звуків [ш], [ж]. Скласти фрагмент заняття.
9. Підібрати звуконаслідувальні ігри для постановки звука [р]. Скласти фрагмент заняття.
10. Скласти комплекс артикуляційної гімнастики для роботи з сонорними звуками.
11. Скласти план – конспект корекційного індивідуального заняття на тему «Постановка звука [р]».
12. Підібрати словесний та ігровий матеріал для автоматизації звука [р]. Скласти фрагмент заняття.
13. Скласти порівняльну таблицю артикуляції звуків [р], [л].
14. Підібрати словесний та ігровий матеріал для автоматизації звука [л]. Скласти план – конспект корекційного заняття.
15. Підібрати приклади вправ, які можна використати на підготовчому етапі роботи при капацизмах.
16. Скласти план – конспект заняття на тему «Диференціація звуків [х], [г]».
17. Скласти план – конспект заняття на тему «Диференціація звуків [л], [л']». Підібрати необхідний ігровий і мовний матеріал.
18. Підібрати вправи пальчикової гімнастики. Скласти фрагмент заняття.
Структура логопедичних занять
Структура заняття на постановку звука
I. Організаційна частина.
II. Основна частина.
1. Артикуляційно – дихальна гімнастика.
2. Постановка звука. Звуконаслідувальні вправи.
3. Ігри для розвитку фонематичного слуху.
4. Постановка звука. Звуконаслідувальні вправи.
5. Ігри для розвитку дрібної моторики пальців.
6. Постановка звука.
III. Заключна частина.
Структура заняття на автоматизацію звука
I. Організаційна частина.
II. Основна частина.
1. Артикуляційно – дихальна гімнастика.
2. Уточнення артикуляції звука.
3. Ігри і вправи для закріплення звука у складах.
4. Ігри для розвитку фонематичного слуху.
5. Ігри і вправи для закріплення звука у словах і реченнях.
6. Ігри для розвитку дрібної моторики пальців.
IV. Заключна частина.
Структура заняття на диференціацію звуків
I. Організаційна частина.
II. Основна частина.
1. Артикуляційно – дихальна гімнастика.
2. Уточнення і порівняння артикуляції звуків.
3. Ігри і вправи для диференціації звуків у складах.
4. Ігри для розвитку фонематичного слуху.
5. Ігри і вправи для диференціації звуків у словах і реченнях.
6. Ігри для розвитку дрібної моторики пальців.
Комментариев нет:
Отправить комментарий