среда, 1 апреля 2020 г.

Дистанційне навчання

Навчальна дисципліна "Основи інклюзивної освіти" 

 Група 232

Тема.    Команда психолого – педагогічного супроводу дитини з ООП


План
1.     Завдання КППС.
2.     Склад КППС.
3.     Принципи діяльності команди супроводу.
4.     Функції вихователя інклюзивної групи.
5.     Функції асистента вихователя.
6.     Функції асистента дитини.
7.     Функції батьків дитини з ООП та їх права.

Перелік рекомендованої літератури

1.                     Асистент учителя в інклюзивному класі : навч.-метод. посіб. / Н.М. Дятленко, Н.З. Софій, О.В. Мартинчук, Ю.М. Найда / За заг. ред. М.Ф. Войцехівського. – Київ : ТОВ Видавничий  дім «Плеяди», 2015. – 172 с.
2.                     Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально методичний посібник / Кол. упорядників: Патрикеєва О. О., Дятленко Н. М., Софій Н.З., Найда Ю. М. Під заг. ред. Шинкаренко В. І. — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2011. — 100 с.
3.                     Колупаєва А.А. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі : навч.- метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Е.А. Данілявічуте, С.В. Литовченко. –  Київ  :  Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 197 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»).
2. Колупаєва А.А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів : навч.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко. – Київ, 2010. – 96 с.
3. Луценко І.В.  Актуальні  питання  діяльності  асистента  вчителя  в  інклюзивному  класі  /  І.В. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2016. – №4. – С. 7–13.
4. Нагорна О.Б. Особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами : навч.-метод. посіб. / О.Б. Нагорна. – Рівне, 2016. – 141 с.

      З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП утворюється команда психолого-педагогічного супроводу (далі – КППС).
Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу і розвитку дитини, передбачена ІПР.

На КППС покладається виконання таких завдань:

        збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби;
        визначення напрямів    психолого-педагогічних,       корекційно-
 розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ (інклюзивно – ресурсного центру), і забезпечення надання цих послуг;
        розроблення ІПР (індивідуальної програми розвитку) для кожної дитини з ООП і моніторинг її виконання        з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
        надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
        створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
        проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їхнього розвитку, навчання і виховання;
        проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього і неупередженого ставлення до дітей з ООП.

До команди супроводу входять:

постійні учасники: завідувач ЗДО і вихователь - методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, учитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог, вчитель - логопед і батьки або законні представники дитини з ООП та інші;

залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи  соціального  захисту  населення,  служби  у  справах  дітей  та  інші.
Загальне керівництво КППС покладається на завідувача ЗДО, який несе  відповідальність  за  виконання  покладених на КППС завдань і розподіл функцій між її учасниками.

Принципи діяльності Команди супроводу:

        повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;
       дотримання інтересів дитини з OOП, недопущення дискримінації та
порушення її прав;
        командний підхід;
       активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього процесу та розробки IПP;
        конфіденційність та дотримання етичних принципів;
        міжвідомча співпраця.
Функції вихователя інклюзивної групи:
       забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням
особливостей її розвитку та ІПP;
       підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною освітнього плану;
       участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;
        визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня
досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПP;
       створення належного мікроклімату в колективі;
        надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану
       дитиною з ООП;
       оцінка рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

Функції асистента вихователя
    Спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб;
    участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
    участь у розробці ІПP;
    участь у підготовці індивідуального навчального план та індивідуальної навчальної програми;
    адаптація освітнього середовища і навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
    оцінювання спільно із вихователем рівня досягнення кінцевої мети навчання, передбаченої ІПР;
    підготовка інформації для учасників засідання КППС за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів і потреб;
        надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП


Асистент дитини призначається для дітей, які мають складні порушення розвитку.
Асистентом дитини можуть бути фахівці у  сфері  надання  соціальних  послуг,  соціальні  працівники,  один    з батьків дитини з ООП або особи, уповноважені ними, які пройшли спеціальне навчання, що підтверджено відповідним свідоцтвом.

Функції асистента дитини
        надання санітарно-гігієнічної допомоги (вмивання, миття рук, одягання, роздягання, взування, допомога у користуванні туалетом тощо);
        організація пересування і допомога під час пересування у закладі освіти та на його території;
        організація харчування і допомога у прийманні їжі;
        навчання користуванню технічними допоміжними й обов’язковими гігієнічними засобами (протезами, ортезами, інвалідними візками, катетерами тощо);
        спостереження за станом здоров’я відповідно до медичних рекомендацій, допомога у проведенні відповідних процедур (контроль за прийманням ліків за призначенням лікаря, вимірювання артеріального тиску тощо).


Важливою частиною КППС є батьки. Батьки беруть участь в ухваленні рішень, що впливають на освіту та розвиток дитини.
Як учасники освітнього процесу батьки мають право:
        надавати свій дозвіл на проведення комплексного оцінювання розвитку дитини в ІРЦ;
        мати повну інформацію про умови навчання дитини;
        надавати необхідну інформацію, що може вплинути на навчання і поведінку дитини у школі;
        брати участь у розробленні ІПР;
        отримувати від учителів та інших спеціалістів інформацію про розвиток, навчання й успішність дитини, зокрема про реалізацію ІПР;
        мати доступ до інформації про навчання дитини в школі, включаючи результати оцінювання і звіти;
        отримувати консультації фахівців, які працюють з дитиною;
        регулярно отримувати звіти про успіхи дитини упродовж навчального року;
        надавати дозвіл на додаткові послуги, що їх може потребувати дитина;
        оскаржувати рішення, які, на думку батьків, не найкращим чином задовольнятимуть ООП дитини, та працювати з КППС над пошуком кращих рішень .


Питання для самоконтролю

1. Які основні завдання стоять перед командою психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами?
2. Хто входить до складу команди психолого-педагогічного супроводу?
3. Які функції виконують вихователь та асистент вихователя в освітньому процесі?
4. Які обов’язки покладаються на асистента дитини під час інклюзивного навчання?
5. Яка роль батьків у команді психолого-педагогічного супроводу?

Комментариев нет:

Отправить комментарий